|
strona główna > Informacja o szkole Deklaracja dostępności Deklaracja dostępności strony internetowej Państwowa Szkoła Muzyczna I-go stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowskich Górach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. O dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Państwowej Szkoły Muzycznej I-go stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowskich Górach ( http://psmtg.pl ). Data publikacji strony internetowej : 2013-12-03 Data ostatniej istotnej aktualizacji : 2021-02-17 Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. - część z opublikowanych zdjęć i grafik nie posiada opisu alternatywnego Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami : - wyróżnienie odnośników Oświadczenie sporządzono na dzień 25.03.2021. Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Informacje zwrotne i kontaktowe W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły. Adres poczty elektronicznej sekretariat@psmtg.pl Kontaktować się można również, dzwoniąc na numer telefonu sekretariatu szkoły 32 285 43 24. Na powyższy adres poczty elektronicznej można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Obsługa osób niepełnosprawnych Informacja dla osób niesłyszących i słabosłyszących W związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz. U. 2017 poz. 1824) Państwowa Szkoła Muzyczna I st. w Tarnowskich Górach informuje, że osoby uprawnione, tj. doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, które zainteresowane są załatwieniem sprawy urzędowej w placówce, mogą skorzystać z przysługującego im uprawienia wyboru środka wpierającego komunikowanie się, tj.: korzystania z poczty elektronicznej sekretariat@psmtg.pl telefonicznie – 32 285 43 24 Zgodnie z art. 12 cytowanej na wstępie ustawy osoba uprawniona, jest zobowiązana zgłosić do Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Tarnowskich Górach chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie należy przesłać na adres poczty elektronicznej Dostępność architektoniczna Siedziba Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Tarnowskich Górach mieści się przy ulicy 9 Maja 1. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Główne od strony ulicy 9 Maja, drugie od strony ulicy Pokoju przez podwórko szkolne i parking wewnętrzny. Do wejścia głównego prowadzą schody i podjazd dla osób na wózku ale tylko do drzwi. Przy drzwiach głównych zamontowany jest dzwonek umożliwiający kontakt z pracownikami szkoły. W celu załatwienia sprawy z osobą niepełnosprawną, pracownik szkoły zobowiązany jest do zejścia i kontaktu z tym interesantem. Wejście od ulicy Pokoju jest wejściem ze schodami, bez podjazdu dla osób na wózku. Do budynku można wejść z psem asekurującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada wind. Sekretariat szkoły znajduje się na I piętrze. |