Państwowa Szkoła Muzyczna im.I.J.Paderewskiego w Tarnowskich Górach

w PSM I st.  w Tarnowskich Górach rok szkolny 2020/2021
SKŁAD ZESPOŁU OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEGO
w roku szkolnym 2020/21
Posłuchaj wykonań utworów uczniów i absolwentów naszej szkoły.
Zapraszamy
na nasz profil
na FACEBOOKU
strona główna > Działalność szkoły > Recenzje

Artykuł archiwalnyW dniach 9 – 11 maja 2014 r. odbyła się tradycyjna wycieczka tegorocznych absolwentów naszej szkoły. Tym razem uczniowie zwiedzili piękną stolicę Węgier - Budapeszt. Poniżej przedstawiamy relację uczestników.
W piątek po trwającej ok. 8 godzin  podróży zwiedziliśmy małą urokliwą miejscowość Szentendre ( tł. od Świętego Andrzeja). Udaliśmy sie do Muzeum Marcepanu, później odbyliśmy spacer po wąskich i krętych  uliczkach, a następnie udaliśmy sie do Pesztu na nocleg, /spaliśmy w nowej części miasta oddalonej  od  centrum  ok. 3 km/.
W sobotę  po obfitym śniadaniu udaliśmy się na całodzienne  zwiedzanie miasta. Zwiedziliśmy wzgórze zamkowe, muzeum instrumentów muzycznych, słynny most i wyspę Św. Małgorzaty gdzie uliczkami olbrzymiego parku wypoczynku i rekreacji odbyliśmy przejażdżkę kolejką turystyczną zwiedzając niezwykle zieloną oazę tego ogromnego miasta. W Muzeum Historii Muzyki uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności na zabytkowych instrumentach. Podczas naszego zwiedzania mogliśmy zobaczyć  niezliczoną  ilość pięknych zabytkowych obiektów ( dworzec kolejowy, gmach opery, teatru, parlamentu, akademii nauk, plac wolności, wzgórze Gellerta oraz niezliczoną ilość pomników, obiektów sakralnych jak również najnowocześniejszych budowli). Wieczorem po kolacji zaproszono nas na romantyczną wyprawę statkiem po Dunaju. W świetle migocących światełek mogliśmy podziwiać uroki nocnego Budapesztu najpierw od strony wody, a następnie udaliśmy się na wzgórze Gelerta, by podziwiać nocą  przepiękną panoramę zarówno miasta jak również Dunaju i  jego oświetlonych mostów.
W niedzielę po śniadaniu dokończyliśmy zwiedzanie udając się między innymi na Plac Wolności oraz do Bazyliki św. Stefana. Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną przez Słowację i Czechy do Polski.
Wyjazd był bardzo udany – pogoda była piękna a nam na długo pozostaną w pamięci niezapomniane widoki stolicy Węgier. Pan Waldemar -  przewodnik z biura podróży bardzo dokładnie streścił nam obszerną historię, jak również zadbał o miłą i przyjemną atmosferę.